top of page

Mýty o hubnutí - 1. část


Určitě to převážná většina z nás zná, jde o neustálou snahu zhubnout a docílit tak krásné postavy. Strávíte hodně času sledováním thispa (inspirace, motivace ke štíhlé postavě) a říkáte si, že zítra už začnete. No, ale než začněte, přečtěte si pár mýtů, kterým je lepší se vyvarovat. Taky chci neustále hubnout a od Nového roku 2017 jsem začala makat na hot body for summer, ale dovoluji si vám představit mýty (z mých zkušeností nebo z internetu), o kterých si myslíte, že Vám pomůžou zhubnout, ale spíše jen uškodí.

Nejíst po páté hodině

Tohle je asi jeden z nejčastnějších mýtů. I já jsem ho nějakou dobu držela, zhubla jsem maximálně půl kila a když jsem se najedla později než po páté, hned se to vrátilo zpět. Podle teorie některých dietářů vyplývá, že když se najíme večer, naše tělo ukládá víc tuků, jelikož už nemáme aktivitu. Ale jsou výzkumy, které tuto teorii vyvracejí.

Například výzkum v Dunn Nutrition Centre v Cambridgi, kde jsi dobrovolníci nechali dát na tělo přístroj, který jim měřil počet spálených a uložených kalorií.

Jedna polovina studentů si dala vydatný oběd a malou večeři a druhá malý oběd a velkou večeři. Ukázalo se, že druhé polovině se neuložilo o nic víc tuků než první.

Důležitější je kalorický příjem za den.

Po knedlících se přibírá nejvíc

Další známý mýtus, kterého jsem se až do teď držela. Knedlíky by se sice neměli jíst často a pořád, lepší je si je nahradit zeleninou, celozrnnými těstovinami a podobně, ale pravda je, že knedlíky nejsou zase takové zlo. Přibírá se spíše ze smetanové omáčky, nebo bůčku, který si ke knedlíku dáváme. Knedlík nemá o dost horší složení než ostatní přílohy jako těstoviny nebo dokonce rýže. O dost horší jsou smažené hranolky nebo krokety.

Držením hladovky nejvíce zhubnu

Ano, hladovkou sice zhubnete, ale ne napořád. Já držela hladovky často a zhubla jsem, ale když jsem začala normálně jíst (navíc po častém hladovění nastává záchvatovité přejídání, aby si tělo doplnilo živiny, co dlouho nedostávalo), přibrala jsem 2x tolik zpátky. Takže ano, zhubnete, ale při návratu k normálnímu stravování opět naberete nahoru a to dvakrát tolik..

Jediným správným řešením je pomalé hubnutí.

Musím jíst JEN zdravě

Lepší je stravu ozdravit, a to tak, že místo pšeničné mouky budeme jíst žitnou, místo sladkostí ovoce a zeleninu, uzeniny na šunku s velkým podílem masa (98%), místo limonád a minerálek pít čistou vodu a neslazené čaje - když už, tak medem či hnědým cukrem a podobně.

Snad se Vám článek líbil a alespoň trošku napověděl a pomohl. Brzy se můžete těšit na další část článku, takže další mýty ohledně hubnutí, ty budou zaměřeny na cvičení.

Natálie

bottom of page