top of page

Sebeláska

Sebeláska. Toto téma v poslední době vidím u každé youtuberky, blogerky a četla jsem o něm i na titulcích časopisů. Je to vlastně dost důležité téma a ne každý s tím umí pracovat. Sebeláska se bohužel hodně lidem plete se sobectvím, což je úplně jiný termín. Sebeláska znamená, že se mám ráda taková, jaká jsem i se svými nedokonalostmi, že se oceňuji a podporuji na cestě za svými sny a cíli, aniž bych při tom někoho využívala či nutila, aby se choval jinak, než je jeho přirozeností. Zároveň si netahám pozornost a uznání od druhých, protože si jej přirozeně dávám sama. Když se mám skutečně ráda, nemusím se chvástat a dokazovat druhým, jak jsem skvělá.

Mnoho lidí však nedokáže rozpoznat, zda se mají rádi nebo ne. Proto jsem se na toto téma dnes zaměřila.

Já sama se učím. Sebelásku k sobě samotné zatím moc neovládám. Často, skoro každý den, vidím na sobě samotné nějakou chybu. Jsem buď moc tlustá, mám hodně akné, nemám dost souměrný obličej a podobně... Myslím, že naučit se mít rád sám sebe je těžké a hlavně v této době, když vidíme na instagramu štíhlé a nádherné holky. Napadlo mě sepsat pár bodů, které změním a budu se snažit mít ráda samu sebe. Usaďte se a čtěte..

1. PŘIJMOUT SE

Důležité je smířit se s tím, jací jsme. Uvědomit si, že jsme originál a nikdy nebudeme vypadat jako ta holka odvedle. Prostě jsme se tak narodili.

2. SMÍŘIT SE

Když si uvědomíme, že to, jak vypadáme už nezměníme, je důležité se s tím smířit. Není důvod kvůli tomu brečet, spíše naopak. V klidu si uvědomit naši vizáž a chování a pracovat na tom tak, aby dosáhla těch nejlepších výsledků. Nemyslím tím někoho napodobovat, ale myslím tím se čas od času opečovávat a hýčkat.

3. NEHLEDAT CHYBY

Je úplně normální, když se nám na obličeji udělá pupínek, když přibereme kilo po narozeninové oslavě babičky nebo když máme mastné vlasy. To se stane prostě každému. Ale nehledejte na sobě každou chybu. Uvědomte si, že každá chyba se dá spravit a často své chyby vidíte jen vy, ostatní si jich ani nevšimnou, dokud na ně nezačnete upozorňovat.

4. CHVÁLIT SE

Když se vám něco povede (třeba dostanete dobrou známku, pěkně se namalujete, začne se vám dařit v práci.) prostě se pochvalte. Pochval není nikdy dost a nic tím nezkazíte. Začněte chválit i ostatní, uvidíte, že jim hned zlepšíte den a oni vám budou chválu opětovat, což zlepší den vám. Upřímnost je ale taky důležitá. Pokud vidíte, že se vám něco fakt nepovedlo, nesmutněte. Zkuste to napravit a nebo si zapamatujte, že chybami se člověk učí.

5. BUĎTE SAMY SEBOU

Nehrajte si na jiné. Buďte samy sebou a vykašlete se na názory ostatních. Usmívejte se, dělejte co vás baví. Jen to vás udělá šťastnými.

6. NEBERTE NEGATIVNÍ NÁZORY OSTATNÍCH TAK VÁŽNĚ

Pokud vás někdo nazve blbcem, berte to tak, že nemá vyřešené své problémy a potřebuje je házet na ostatní. Vůbec tím vlastně nemyslel, že blbcem jste vy, ale on sám. Pokud se někomu něco na vás nelíbí, vykašlete se na to. Jen vy jste originál a důležité je, abyste se líbili sobě.

Tak snad Vám můj článek něco dal.

Mějte se rádi!

Krásnou neděli :-)


bottom of page