top of page

Boj za hezkou pleť


Akné mě už trápí několik let. Akné se mi na mé pleti začalo objevovat kolem 13ti let, v období puberty a ve velmi citlivém věku. Do teď jsem se ale akné úplně nezbavila, ale naštěstí s ním už tolik nebojuji. Co mi pomohlo problematickou pleť alespoň z poloviny porazit a co mi mé pupínky ještě zhoršilo?

Akné vzniká, když kožní maz a mrtvé kožní buňky ucpou póry v pokožce a vznikne zánět. Na vzniku tohoto onemocnění se podílí řada různých faktorů - dědičnost, hormonální změny, stres, životní styl. Kvůli své problematické pleti jsem se začala poměrně brzy líčit. Už v sedmé třídě jsem na sebe po ránu mazala silné vrstvy make upu, abych zakryla své nedokonalosti. Nejhorší to bylo ale mezi 14.-16. rokem mého života. Měla jsem pleť samý pupínek, pleť byla lesklá a mastná a mě se ve škole posmívali za to, že na sobě nosím tolik make upu. Věděla jsem ale, že kdyby mě viděli bez něj, byl by posměch spolužáků ještě větší. Nerada jsem chodila do bazénu, nechtěla jsem se odličovat ani doma, dokonce i když jsem měla jít s košem, tak jsem se nalíčila. Do teď se mě tento komplex drží a nenalíčená se necítím moc dobře, ale už jsem se alespoň naučila chodit na veřejnost bez líčidel.

Jednou jsem navštívila i kožní, která mi předepsala různé preparáty, které ale nepomohly, ale naopak mou pleť zhoršovaly. Loupala se mi, pálila mě, červenala. Takže jsem ji přestala používat.

Vyzkoušela jsem vše možné, od Biodermy po Vichy, ale vždy mi zmizel jen jeden pupínek a zbytek zůstal na svém místě.

Na pleť mi pomohla hormonální antikoncepce určená především pro léčbu silného akné. Už po prvním měsíci se mi mé pupínky začaly hojit. Díky tomu jsem se akné zbavila. Ale i jiné faktory mou pleť ovlivnily. Přečtěte si v bodech jaké..

1. VODA JE ZÁKLAD

Nejspíš jste o tom už slyšeli. Důležitý je pitný režim, alespoň 2 litry čisté vody denně. Pleť je díky vodě hydratovaná, rozzářená a pupínky začnou pomalinku mizet. Naopak třeba taková cola, káva a alkohol vaší pleti moc nepomohou. Dobré je do vody přidat okurku, pleť pěkně detoxikuje.

2. MASKY

Je fajn udělat si alespoň 2x týdně masku, která je vhodná pro problematickou pleť. Za mě je teď absolutní top maska od LUSHE - mask of magnaminty. Po nanesení ucítíte, že vaše pleť začne dýchat a maska navíc perfektně mentolově voní. Pleť se opravdu dokonale vyčistí a maska působí při umytí také jako peeling. Každému ale vyhovuje jiný typ masek. Na pleť aknózní doporučuji i ty slupovací. Moc nedoporučuji masky s mastným složení, ty jsou určeny pro pleť suchou. Výborný efekt má také maska od Garnier. Po aplikace se začne zahřívat, takže se vám otevřou a vyčistí póry.

3. PLEŤOVÉ OLEJÍČKY

Mě v poslední době hodně pomáhají olejíčky na pleť. Používám je často pod make up, po odlíčení a přes noc. V létě je dokonce lepší, než krém, ale teď mi kůže na obličeji praská mrazem, takže krém používám také. Nejlepší je kokosový olej. Je sice tuhý, ale po aplikaci na pleť se zahřeje a promění se v klasický olej. Pomáhá hlavně na akné.. Jakto? Mastné kyseliny obsažené v kokosovém oleji pomáhají zabíjet bakterii, která akné vyvolává. Tyto mastné kyseliny mají silný antimikrobiální účinek, což znamená, že umí zabíjet škodlivé mikroorganizmy, které jsou původcem akné. Navíc většině lidí po akné zůstává poškození pokožky v podobě jizev. Pro udržení zdraví pokožky je důležité její pravidelné zvlhčování. Vaše kůže totiž potřebuje dostatečnou vlhkost pro boj s infekcemi a správné hojení ran.

4. ALESPOŇ 1X TÝDNĚ PEELING

Peeling je důležitý hlavně pro problematickou pleť. Je třeba jej ale užívat přiměřeně, jelikož může pleť pořádně vysušit. Nejideálnější je alespoň 1x týdně. Doporučuji přírodní peelingy. Ty chemické sice účinkují, ale po delším užívání dokážou s pletí pěkně zatočit. Mezi ty přírodní patří například bodybescrub, což je přírodní kávový peeling. Nebo markscrub, což je také přírodní kávový peeling a koupíte ho i v drogeriích. Je možné scruby používat dokonce na celé tělo.

5. PRAVIDELNĚ SI UMÝVEJ ŠTĚTCE

Když se líčíš a používáš štětce na nanesení makeupu, tvářenky, pudru,.. je důležité štětce pořádně umýt. Nemusíš každý den, ale je dobré je pořádně vymýt a vydenzifikovat alespoň jednou za měsíc. To platí i pro beautyblender.

6. ODLIČUJ SE!

Po celém dni se nezapomeň odlíčit a pleť si vyčistit. Já si první na pleť nanesu gel proti akné a pleť odličuji pomocí elektronického štětce. Poté pleť dočistím micelární vodou. Pleť si vyčisti i když si přes den make up neměla a po ránu si obličej alespoň opláchni vlažnou vodou.

Tak snad se Vám článek dobře četl ♥ .

Natálie


bottom of page