top of page

Efektivní studování


My studenti máme jedinou "pracovní" povinnost, učit se. Ano, většina z nás chodí na brigády a přivydělává si, ale to hlavní, co musíme splnit je studium. Učení je pro většinu z nás nudné, nezáživné a stresující. Sedíme nad učivem hodiny, ale nenaučíme se ani slovo. Prostě jen koukáme do popsaných černobílých papírů, ale myšlenky nám poletují někde jinde. Zajímáme se více o to, s kým si zajdeme na kafíčko, na co jít o víkendu do kina, jaký film si na večer stáhneme, jaká párty se v nejbližším čase pořádá, ale rozhodně nemyslíme na to, z čeho se skládá mozková buňka.

Já letos maturuji a už teď mám před sebou pár náročných úkolů. Jedním z nich je napsání maturitního projektu, nad kterým si dost lámu hlavu. Nevydržím se soustředit déle než 20 minut, takže je důležité se naučit rychle a zapamatovat si co nejvíce. Zatím se mi to daří. Známky nemám špatné, nepropadám. Příležitostně opisuji z taháků, ale ani taháky mi u maturity nepomůžou. Je důležité se vše našprtat, abych u zkoušek obstála. A jak na to?

1. Vše si zapisovat

První bod, kterého se držím je, že si vše pečlivě zapisuji. Každý den si do svého diáře píšu, co musím splnit. Tak se mi lépe organizuje den a na nic nezapomenu. Buď připraven, ne překvapen!

2. Napít se, najíst se

Před učením se pořádně najez. Můžeš samozřejmě jíst i během učení. Záleží na tom, co ti vyhovuje. Mě třeba vadí dělat při učení cokoliv jiného, jelikož mě to vyrušuje a neumím se soustředit.

Vhodné potraviny pro učení jsou například různé druhy ovoce, které ti dodají energii a vitamíny a na rozdíl od různých tyčinek tě ovoce neunaví, oříšky - podporují mozkové funkce, zlepšují kreativitu a podporují tvorbu mozkových buněk, ryby, které obsahují omega 3 mastné kyseliny (zlepšují funkce mozku) a také potraviny s bohatým obsahem železa.

Nezapomínej na dodržování pitného režimu. Úplně nejlepší je čistá voda. Ta je totiž důležitá i pro náš mozek, který je ze 73% tvořen z vody a i malinký úbytek 2% má negativní dopad na soustředění a paměť.

Pokud ti ale čistá voda nechutná, nezoufej. Můžeš si udělat přírodní domácí limonádu, třeba z levandule, malin, jahod nebo okurky.

3. Vyzkoušej mindflow

Skvělým pomocníkem při učení je potravinový doplněk MINDFLOW. Jak jsem již psala, já se neumím moc dlouho soustředit, Většinou mi soustředění se vydrží pouhých dvacet minut a pak už myslím na úplně jiné věci. Vyzkoušela jsem mindflow, který slibuje, že se budete soustředit na práci 3-4 hodiny. Moc jsem tomu nevěřila a myslela, že je to placebo. Po vyzkoušení se mi můj prvotní názor vyvrátil. Opravdu jsem se dokázala 100% soustředit a zvládla dvakrát více práce. Navíc vás tabletka nakopne a máte více energie. Je to vhodné i pro vegany a 100% přírodní, takže se nemusíte bát, že do sebe cpete chemii. Tabletka obsahuje zelený čaj, kofein, ženšen, guaranu, vitamín B3, B12, B6. Určitě stojí za vyzkoušení ♥.

4. Uč se ve správný čas

Někomu vyhovuje učit se ráno, někomu odpoledne, někomu večer. Každý si svůj čas na studování organizuje sám. Mozek nám ale nefunguje neustále na 100%. Dočetla jsem se, že nejlepší čas na studování je od 4 hodin ráno do 6ti hodin ráno. Ale to je celkem náročné pro nás studenty... Komu se chce vstávat tak brzy a pak jít do školy, že? Ideální je se učit mezi 6 - 19:30. Náš mozek by měl fungovat na 50%. Večer mozek funguje na 20%. Kdoví, zda je to pravda. Ale zajímavé to je. A samozřejmě není na škodu si při učení udělat kafíčko :-).

5. Vše si podtrhávej

Když si zápisy na černobílém papíře zvýrazním barevnými zvýrazňovači, učí se mi mnohem lépe. Bílý papír mě nudí a unavuje, mám radši barvičky. Já si ale bohužel neumím zvýraznit jen to důležité, takže zvýrazňuji skoro vše. Ale o to lépe se mi nová látka učí.

A hlavně mějte dobrou náladu. Pokud se vám přes den přihodilo něco špatného, raději nechte učení na jindy.

Natálie


bottom of page